Friday, September 29, 2006

Barcelona steekt Brussel voorbij als aantrekkelijke zakenstad

Woops, net op het moment dat ik naar Barcelona ga voor een 'party week-end'. Een paar maanden geleden was ik al in Barcelona en het moet gezegd de stad bruist en heeft een visie. Je voelt de wil, de energie en het positieve door de aders van de stad kruipen. En inderdaad het stadje kruipt rustig iedereen voorbij en Brussel blijft ter plaatse trappelen (we gaan van plaats 3 naar 4).

Brussel (en België) heeft als om het te maken, het is een prachtige stad. En laat ons eerlijk zijn, veel wijken zijn er in Brussel al zeer goed op vooruitgegaan. Maar een echt ambitieus plan, zoals dat bestaat in Barcelona is er (nog) niet. Misschien heeft het te maken met de complexe beslissingsstructuur (19 gemeenten ...) en het gebrek aan fierheid van België (en dan vooral Vlaanderen) op zijn hoofdstad?

Wie zal het zeggen, ik maak me alvast klaar om naar de stad der steden te vertrekken. Barcelona, Here we come!!!

Hasta Luego, Amigo's.

Wim

PS: Barcelona is een tweetalige stad ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Wreed jammer dat ik er niet bij kan zijn in Barcelona. De timing valt bijzonder slecht. Maar het is slechts uitstel van plezier!
Binnenkort ben ik er terug bij :).


En wat Brussel betreft, kunnen we ok als inwoner zorgen dat de aantrekkelijkheid blijft aanhouden, en dat we zelf een beetje aan marketing doen. Te beginnen in Barcelona dus!