Thursday, September 28, 2006

uitzichtloosheid en straffeloosheid

Vanavond wordt het een korte post. Ik ben immers al een beetje beneveld. Het was terrasjesweder en van de ene witte wijn komt het andere roséwijntje.

Wat ik wou vertellen is in verband met de rellen in de Marollen. Het gaat hem over twee belangrijke uitgangspunten die ik volgende dagen in langere posts wil uitklaren (ik lijk te schrijven met dubbele tong begot ;-).

FEIT 1: In de morgen stond dat de opgepakten x 100 feiten hadden gepleegd .... , ik denk dat dit duidt op straffeloosheid. Als ge nog altijd vrij rondloopt na x en meer feiten ... dan vrees ik dat deze jongeren denken, wie doet met wat? => Straffeloosheid

FEIT 2: De buurtwerkers zeggen, uiteindelijk willen de meesten eigenlijk alleen maar: werk, een vrouw en kinderen. Ik kan het me inbeelden, geen werk=geen geld=geen vrouw=geen kinderen. Zo is dat begot, en het lijkt redelijk uitzichtloos. Tenzij uw ultieme betrachting is van aan uw eigen fluit te trekken tot het einde der tijden (en ook daar wordt een mens niet beter van, ik persoonlijk ben daarmee gestopt ... ).

Ik denk dat we een einde moeten maken aan de uitzichtloosheid en de straffeloosheid.

Meer daarover in de volgende dagen,

Wim

PS: Kga voor partytime naar Barcelona dit week-end, dus ofwel geen post ofwel nog zwaarder beneveld ...

No comments: