Tuesday, November 21, 2006

Global warming en verre reizen: too incovenient

Vanaf nu krijgen jullie ook een spervuur van blogs over global warming. We blijven dus in de energie branche. Ik zal beginnen met een fait d’hivers die er eigenlijk amper toe doet, maar ik doe het gewoon om mijn vriendin te plagen (die immers deze blog toch niet leest ...).

Na 'An Inconvient truth’ zijn er velen plots ridders van het bestrijden van de C02 uitstoot geworden (Onder andere pietje de leugenaar Guy Verofstadt via zijn tax op wegwerpverpakkingen).

Mijn vriendin/vrouw/maatje/partner Karine is ook zwaar onder de indruk van de film, maar als we het over concrete effectieve maatregelen hebben, stijgt mijn ridder al gauw van haar paard. Overduidelijk is één van de meest perverse (en opgepast ik heb weinig tegen perversiteit ;-) energievreters het luchtverkeer. Mijn vrouwken is echter gebeten door het reisvirus en zou van elke week naar Dubay, Bahrein of waarever vliegen als het maar ver genoeg is ....

Ik heb ooit eens een test gedaan om de C02 impact te meten van je levensstijl .... en de meeste punten vergaarde ik door het vele reizen. Dat kan je van geen kanten goedmaken door van tijd tot tijd je brood te gaan halen met je fiets ...

De madame die alle politiekers naar ‚an inconvenient truth’ heeft gelokt, is ook een verwoedde reizigster...., (zoals bijna alle progressieve groene rakkers), waarschijnlijk compenseert ze dat milieuonvriendelijke gedrag door van tijd tot tijd een biologisch patat te eten. Weet ik veel?

Wat wil ik hiermede dan zeggen??

Dat zal ik uit de doeken doen in de volgende posts!

PS: terwijl ik dit typ is er een vos voorbijgeslopen, ik denk dat hij een eendje of ander zwemmend gevogelte gaat proberen te pakken te krijgen.

No comments: